Noticia19/03/2024

14 persones es formen en instal·lació integral i energies renovables

El curs, impulsat per Càritas Mallorca amb el suport d’ASINEM, inclou mòduls d’instal·lació i manteniment de plaques solars fotovoltaiques, d’aerotèrmia i d’electricitat. Càritas i ASINEM assumeixen el compromís de formar persones per a fer front al gran repte del sector en la cerca de professionals.

14 persones participen des del febrer en el Curs d’electricitat i energies renovables que impulsa Càritas Mallorca amb el suport d’ASINEM (Associació d’empreses instal·ladors de Balears) i el finançament d’Endesa i del Fons Social Europeu.

La formació de 320 hores que es desenvoluparà fins al mes de maig, està planificada en diferents mòduls. El primer de continguts transversals de 60 hores s’ha treballat competències bàsiques d’igualtat, medi ambient, competències digitals i prevenció de riscos laborals. Un segon mòdul de 60 hores d’electricitat bàsica es el que s’està desenvolupant aquests dies a les insta lal·lacions d’ASINEM els horabaixes amb professorat especialitzat . El tercer mòdul de 90 hores està dedicat al muntatge i manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques . Posteriorment hi ha el quart mòdul de 30 hores d’aerotèrmia i el darrer mòdul de 80 hores que inclou pràctiques no laborals en empreses del sector i on es treballa totes les tècniques que s’han aprés durant el curs.

La formació està marcada per diferents objectius: oferir formació en un sector amb una alta demanda laboral; possibilitar la inserció laboral a persones amb diferents perfils, majors de 50 anys, migrants o persones joves, que estan en recerca activa de feina; aprofitar els perfils empresarials que engloba Asinem per obrir els canals de col·laboració amb l’àrea d’ocupació de Càritas Mallorca i en quart lloc apostar per formacions on la cura del medi ambient estigui present.

Càritas Mallorca i Fundació Endesa treballen plegats en aquesta formació des de l’any 2012 i són moltes les persones que han passat pel curs aconseguint l’objectiu d’accedir al mercat laboral ordinari. Posteriorment es va incorporar la col·laboració d’Asinem que ha suposat un plus a la formació, incorporant professorat especialitzat, material i contactes amb empreses del sector.

El perfil d’aquesta formació forma part de l’estratègia d’ASINEM en capacitar “instal·ladors integrals” que es converteixen en un focus important per a les empreses associades a ASINEM, ja que més del 72,5% d’elles enfronten reptes en la trobada de professionals, així com en el relleu generacional. Aquest capital humà és essencial per mantenir la capacitat productiva de les empreses del col·lectiu. Per altra part, es destaca el compromís d’assolir una inserció exitosa al mercat laboral, apuntant al 100% d’ocupabilitat.

Des de Càritas Mallorca apostam per activitats i formacions on l’eix sigui la sostenibilitat, on hi hagi un equilibri entre la part social, l’econòmica i la mediambiental, és a dir, on hi hagi un benefici per a la persona, en aquest cas la seva inserció en el mercat de feina, un benefici econòmic per l’empresa que contracta al treballador i també un benefici ambiental amb l’aposta per les energies renovables.

ASINEM l’Associació d’Empreses Instal·ladores de Balears (ASINEM) treballa per a defensar els interessos dels empresaris instal·ladors de Balears i forma a futurs professionals del sector oferint cursos específics segons les necessitats del mercat. ASINEM fomenta l’eficiència energètica i la sostenibilitat entre el col·lectiu desenvolupant projectes i iniciatives per a donar visibilitat al sector. www.asinem.net