Acció social a Càritas Mallorca, proposam i acompanyam

Perquè som part de la seva vida

Fonamentam la nostra acció en l’acollida i l’acompanyament a les persones vulnerables i excloses. Promovem l’apoderament de les persones perquè defensin els seus drets humans en els tres àmbits del desenvolupament integral: necessitats bàsiques, sentit de la vida i participació social.

DONAR

Árees d’actuació

Coneix tots els àmbits als que duim a terme la nostra missió a Càritas Mallorca.

Des de Càritas atenem a persones en situació de vulnerabilitat o risc d’exclusió social i les recolzam per a que puguin accedir a recursos i drets bàsics.

La major part d’aquesta activitat es duu a terme des de les parròquies amb el suport tècnic de Càritas Diocesana, a través dels 48 grups d’acció social o Càritas Parroquials

• Valoració i acollida
  • Informació sobre accés a recursos econòmics.
  • Suport a la cobertura de necessitats bàsiques.

Des de Càritas creiem a les persones i per a això fomentam, a través del nostre acompanyament i la programació d’activitats, la seva integració social en l’entorn on viuen,  desenvolupant les seves capacitats i habilitats personals, afavorint la seva inclusió residencial i l’accés a serveis jurídics.

• Acompanyament personal
  • Tallers d’habilitats bàsiques
  • Formación en idiomes i cultura general
  • Formació en drets
  • Suport a la inclusió residencial
  • Asessoria jurídica

Creiem que la promoció social, la prevenció i l’acompanyament són essencials en el dia a dia dels menors. Càritas treballa amb nens i nenes en situacions vulnerables i les seves famílies perquè puguin gaudir dels seus drets i exercir els seus deures dins de la societat, participant activament en ella i sent protagonistes del seu propi desenvolupament.

A través del Servei d’acompanyament i Promoció de Famílies e Infància, es duen a terme les siguients activitats:

• Suport educatiu
  • Foment d’ocio saludable
  • Atenció psicosocial
  • Acompanyament familiar
  • Intervenció comunitària

Des del treball en el territori, juntament amb els grups d’acció social de les parròquies, realitzam activitats per a fomentar la participació comunitària, la convivència multicultural i el foment de la solidaritat, treballant de manera articulada amb altres entitats i  organitzacions.

• Promoció del voluntariat com a agent local
  • Accions de sensibilització des de les parròquies.
  • Grups de participació
  • Treball en xarxa amb entitats

Els nostres projectes

Coneix alguns dels nostres projectes que hem duit a terme en les diferents línies de treball.

Vols col·laborar amb acció social?

Ajuda’ns a estar on més ens necessiten.