Economia i Persones

Canviant el focus canviam els resultats

Per a Càritas, l’economia solidària és un repte i una realitat. Apostam per ella i desenvolupam projectes que posen a les persones en el centre de l’activitat econòmica i faciliten el seu accés a un treball digne.

Defensam una economia inclusiva i equitativa a través de programes per l’ocupació inclusiva, l’economia social, el comerç just, les finances ètiques i el consum responsable. Tots ells amb un objectiu comú: convertir l’economia i els seus agents en elements clau per a una transformació social.

Árees d’actuació

Des de Càritas promovem espais per a la millora personal i l’adquisició d’habilitats sociolaborals bàsiques, per a persones que necessiten un període de formació i acompanyament previ a la formació per a l’ocupació.

Tot això ho fem mitjançant:

• La recuperació de juguetes usades
  • La reparació i el manteniment de bicicletes de 2ª mà
  • Treballs de corda i roba

persones participants als tallers

Des d’aquest programa realitzam acompanyament sociolaboral a les persones, facilitant-los les eines necessàries per a millorar la seva ocupabilitat així com la possibilitat d’inserir-se en el món laboral actual.

Espai Joana Barceló. c/ socors, 20 a, Palma.
Horari d’atenció de 9 a 14h de dilluns a divendres.

• Formació: cursos i tallers formatius de diferents tipus i nivell.
  • Orientació Laboral: acompanyament a la recerca de feina.
  • Intermediació Laboral: dirigit a particulars i empreses, així com a persones en situació d’atur, per posar en contacte l’oferta amb la demanda laboral.

12 accions formatives

73 empreses contactades

299 empleadors informats

256 insercions laborals

Cream llocs de feina a través de la nostra empresa d’inserció, oferint espais en els quals les persones puguin desenvolupar-se professionalment i posteriorment accedir al mercat laboral ordinari.

Actualment l’empresa es dedica a la recollida de roba i la seva comercialització a les nostres botigues d’Economia Social Moda re- i les botigues solidàries de Càritas, tenint així en compte a les persones i promovent la cura del medi ambient.

Eines x Inserció participa del projecto confederal Moda Re-

Mapa de contenidors de recollida de roba

Díptic del projecte d’Eines X Inserició

Botigues Moda Re-:

• Palma – C/ Sant Felip Neri, 1
  • Inca- Plaça Santa Maria la Major, 14
  • Manacor- C/ Major, 4

persones amb contractes d’inserció

1.050.366kg

de roba recollida

botigues de Moda Re-

Des de KOLUTÉ formam a persones en confecció industrial per a millorar la seva inserció sociolaboral, alhora que sensibilitzam sobre  els processos migratoris de les persones nouvingudes.

Tenim una línia de moda i complements i es duen a terme treballs de producció per a altres empreses, possibilitant també llocs de treball en l’àrea de producció.

Descubreix les peces de roba i complements de KOLUTÉ a www.kolute.org

Vine a visitar la Botiga Solidària de Cáritas “La Seu” (C/ Sant Bernat, 4- cantó amb  C/Capiscolat)

Informa’t del projecte i de com col·laborar-hi.

persones formades

botiga amb productes de KOLUTÉ

Promovem un nou model de relacions comercials justes i basades en la dignitat de les persones

Des de Càritas promovem un model de comerç amb justícia que anteposa els drets de les persones i la cura del planeta al benefici econòmic. Un comerç que empodera a les dones, protegeix la infància, promou el treball digne per a les persones en desavantatge social i el desenvolupament de les seves comunitats.

Promovem relacions comercials duradores amb cooperatives a través de Càritas Espanyola, mantenint contacte directe amb les Càritas de Bangladesh i Jerusalem. Formam part de la Red Interdiocesana de Comercio Justo (RICJ) integrada per 28 Càritas Diocesanas—  y de la Coordinadora d’Entitats de Comerç Just de les Illes Balears “EQUITABLES! (juntament amb S’Altra Senalla, Fundació Deixalles, Oxfam, Fundació Vicent  Ferrer, Càritas Menorca, Casal de la Pau, Finestra al Sud i Shikamoo), realtzant ccions de sensibilització i concienciació  damunt l’orígen dels productese i l’impacte de comer just a la vida de les persones i el medi ambient.

botigues amb productes de Comerç Just

Des de Cáritas, comercialitzam els diferents productes resultants del treball que les persones duen a terme en els nostres projectes, a les diferents Botigues Solidàries de l’entitat, a més d’articles de comerç just de les diferents cooperatives del Sud. Des dels grups d’acció social de les parròquies participen a  fires i mercats per a donar a conèixer aquests projectes.

Botigues solidàries

Els nostres projectes

Coneix alguns dels projectes que hem dut a terme en les diferents línies de treball.

Fomentam la participació amb empreses i particulars

Podem treballar de manera conjunta per l’economia solidària.
Mira com pots col·laborar si ets una persona física o una empresa

Col·laborar com a persona

Consumir de manera responsable, compartir el teu temps com a persona voluntària, contractar serveis de manera digna, contribuir econòmicament, generar oportunitats d’ocupació i compartir el missatge de Càritas.

Telèfon de contacte: 971 71 72 89

Col·laborar com a empresa

Generar ocupació digna, invertir en fons d’inversió socialment responsable (ISR), incorporar l’economia social en compres i contractacions, apostar per entitats financeres ètiques i finançar un projecte de Càritas. Descobreix alguna de les coses que pots fer.

Telèfon de contacte: 971 171 289
Mail: comunicacio@caritasmallorca.org

Càritas Diocesana de Mallorca desenvolupa una activitat de foment de l’ocupació subvencionada pel SOIB i cofinançada pel Fons Social Europeu Plus (FSE+)

Vols col·laborar amb l’economia solidària?

Ajuda’ns a estar on més ens necessiten.