Koluté

KOLUTÉ és un terme de la llengua wolof , que  parla una gran part de la població de  Senegal, i vol dir “confiança”. A partir de la confiança mútua de Càritas Mallorca i Càritas Senegal neix aquest projecte de col·laboració d’ambdues entitats iniciat l’any 2007 davant la massiva presència de ciutadans de Senegal arribats a Mallorca, molts d’ells en pastera, per tal d’acollir i acompanyar als nouvinguts, així­ com ajudar a la població de Senegal per una presa de consciència del que suposa el fet d’emigrar i iniciar una experiència d’integració en una nova cultura i un nou paí­s.

Amb aquest col·lectiu de ciutadans de Senegal, majoritàriament homes, Càritas Mallorca  ha treballat oferint-los cursos d’aprenentatge de llengua i d’habilitats per a una possible inserció laboral. I és aquí­ on neix el projecte KOLUTE: un projecte  de confecció de peces de vestir amb teles importades de Senegal i treballades per senegalesos que estan aquí­, amb el disseny d’Ainhoa de la Iglesia. Aquest projecte pretén sensibilitzar a la població mallorquina sobre la integració dels immigrants entre nosaltres i la riquesa de dues cultures, alhora que serveix per poder realitzar algun projecte a Senegal.

Per Càritas Mallorca comercialitzar KOLUTÉ ajuda a fer realitat el projecte de col·laboració entre les Càritas d’ambdós països per tal de mostrar que interrelacionant cultures  i treballs es poden obtenir resultats extraordinaris. La confiança en KOLUTÉ es fer realitat l’acompanyament de ciutadans nouvinguts de Senegal, l’enriquiment mutu de dues cultures i la comercialització afavoridora de  justí­cia en un món on la dignitat i els drets dels més dèbils han de ser reivindicats.

Aquí­ teniu alguns de productes d’aquest any.

Per conèixer més KOLUTÉ, clicau aquí.