Vides exiliades: refugiats avui

Conferència del missioner jesuïta Pau Vidal a Palma sobre la realitat dels refugiats

El missioner jesuïta Pau Vidal Sas, responsable de diferents projectes de cooperació vinculats amb els moviments migratoris dels col·lectius més vulnerables, visita Mallorca on oferirà la conferència Vides exiliades: refugiats avui, dilluns, 9 de setembre, a les 19.30h al Col.legi Monti-Sion (C/ Monti-Sión, 24 – Palma)

La xerrada ha estat organitzada pels Jesuïtes a Mallorca, en col·laboració amb el col·legi Monti-Sion, Càritas Diocesana de Mallorca i la Delegació de Pastoral Caritativa i Social del Bisbat de Mallorca.

Missioner a l’Àfrica

Missioner de 42 anys i arquitecte de formació, pertany a la Companyia de Jesús des dels 23 anys, una  trajectòria  vinculada al Servei Jesuïta de Refugiats a través de projectes desenvolupats a Libèria, Kenia i Sudan del Sud. La seva experiència s’ha centrat en la gestió de projectes i equips en diferents contextos d’emergència humanitària. Com a professional de l’arquitectura també ha dut a terme experiències en projectes comunitaris d’auto-construcció.

La seva formació teològica com a jesuïta li ha permès així mateix desenvolupar acompanyament espiritual i activitats pastorals. A més, compta amb experiència en activitats de temps lliure en contextos d’exclusió com a monitori i director d’esplai.

Actualment és el coordinador del projecte de visites al Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de la Fundació Migra Studium, entitat a través de la qual la Companyia de Jesús atén a Barcelona les necessitats dels col·lectius més vulnerables i treballa per sensibilitzar la nostra societat sobre la diversitat cultural i religiosa.

Més informació:

Bloc personal d’en Pau Vidal: http://enpau.blogspot.com/

Servei Jesuïta de Refugiats: http://jrs.net/en/jesuit-refugee-service/

Fundació Migra Studium: http://www.migrastudium.org/

Entrevista programa de TV3  “Signes dels Temps”: https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/signes-dels-temps/missioner-al-sudan-del-sud/video/5698071/