Per Nadal #ConsumResponsable

Campanya de Nadal a les xarxes socials per promocionar els productes del tallers sociolaborals de Càritas Mallorca per afavorir un consum solidari per aquestes Festes

Promoure el Comerç Solidari a través de les xarxes socials és l’objectiu de la campanya de Nadal que posa en marxa Càritas Mallorca “Per Nadal, Consum Responsable”. La iniciativa  vol fomentar un consum ètic a l’hora de programar les compres per les festes i vol donar a conèixer els productes que surten dels espais de formació i integració que té en marxa l’entitat per a la millora de les persones més vulnerables.

Juguetes recuperades, productes de paper,  cordats diversos… són alguns dels productes que surten dels tallers prelaborals i que se comercialitzen a les botigues de Càritas Mallorca.  Productes elaborats a mà que a la vegada són una oportunitat laboral i social per als participants d’aquests espais per tal de potenciar les seves habilitats i capacitats. Uns valors que també es  promocionen al taller de bicicletes, un espai de recuperació i posada a punt d’aquest vehicles sense motor que han estat donadesa l’entitat i que se poden adquirir al Taller de Verge de Lluc.

El producte Koluté, de vestits, dessuadores, bolsos i complements amb teles africanes, és també una altra proposta d’economia solidaria per aquestes festes que se pot adquirir a les botigues de Càritas  Es tracta d’un projecte de formació i inserció laboral en l‘àmbit de la confecció industrial amb persones immigrants  principalment d’origen africà.

Una altra opció d’economia solidària que promou Càritas Mallorca i que també trobareu a les botigues,  és l’empresa Eines per Inserció, un projecte de recollida, manipulació i venda de roba i sabates de segona mà que té per  finalitat la creació de llocs d’inserció sociolaboral.

També a la xarxa de botigues solidàries de Càritas tenen cabuda els productes de Comerç Just en defensa d’un model de producció on se preserven els drets i la dignitat dels petits productors en origen, una millora de les condicions de vida de la comunitat a la que perteneix, així com una producció respectuosa amb el medi ambient.

Tots aquests productes que s’ofereixen a les botigues solidàries de Càritas Mallorca poden ser un regal per aquestes festes de Nadal, un gest de responsabilitat per evitar compres compulsives , i alhora són una oportunitat d’inserció i formació per a les persones que participen als tallers sociolaborals de l’entitat.

Vos donam la relació de les 11 botigues de Càritas Mallorca , les seves adreces  i els seus horaris , més la botiga itinerant Suma’Truck on trobareu tots els productes solidaris per aquestes Festes.

Facebook: @CaritasDiocesanaDeMallorca i Twitter: @caritasmallorca