Microrelats per defensar el Treball Digne

Càritas Mallorca impulsa per segon any consecutiu el Concurs de Microrelats “El Treball Decent no és un conte”

7 d’octubre és el  Dia Internacional del Treball Decent  una data que Càritas Mallorca aprofita per posar en marxa novament el Concurs de Relats “El Treball Decent no és un conte”, una iniciativa que vol donar visibilitat a la realitat laboral i a la vegada vol servir de denuncia dels casos de vulneració dels drets en aquest àmbit I es que des del Programa d’Accions per a la Inserció Sociolaboral de Càritas Mallorca, que a 2018 va atendre més de 3.000 persones, entenem la feina com una eina d’integració,  de dignitat i de transformació de les persones.

El concurs de microrelats, és una proposta perquè qualsevol persona que tingui inquietud i interès a explicar una historia entorn a la realitat laboral, els drets dels treballadors, i li agradi escriure, ho pugui fer. Cada participant només pot presentar un relat amb la temàtica del Treball Decent. L’escrit pot ser en català o castellà, no pot superar les 120 paraules, el tipus de lletra a de ser Arial, cos 12, i pot tenir un títol. Al relat s’ha d’especificar el nom de l’autor, telèfon de contacte i un mail. Fins el pròxim 24 de setembre es poden presentar els microrelats al correu ocupacio@caritasmallorca.org  o  a l’espai de Càritas al c/ socors, 20a (9 a 14h).

De tots els relats que arribin a Càritas Mallorca s’elegirà, a través d’un jurat, 3 finalistes que es donaran a conèixer en una jornada festiva (per concretar data) i on se llegiran aquests 3 relats. També es podrà accedir a la resta d’escrits que han participat al concurs. En aquesta jornada lúdico-reivindicativa, estan previstes activitats per infants, també la lectura d’un manifest per reivindicar més drets per als treballadors, així com la degustació de productes de Comerç Just, entre d’altres activitats.

El concurs s’engloba dins el programa d’activitats i iniciatives que recolza la iniciativa #EsglésiaPelTreballDecent, promoguda per diferents entitats a nivell estatal, (Càritas, Conferència Espanyola de Religiosos (CONFER), Hermandad Obrera De Acción Católica (HOAC), Justícia i Pau, Joventut Estudiant Catòlica (JEC) i Joventut Obrera Cristiana (JOC), i que defensa el dret dels treballadors i treballadores a una feina decent, i on també es  denuncia els casos de precarietat i abús laboral.