Més voluntariat a Càritas

Noves jornades de formació inicial per a 18 persones que volen formar part del  voluntariat de Càritas Mallorca.

Els passats dies 5 i 6 d’agost s’ha dut a terme un nou curs de formació inicial per al voluntariat a Càritas Mallorca on un total de 18 persones han participat a les diferents sessions que s’han organitzat en jornades de matí i horabaixa.

Les persones participants, 6 homes i 12 dones, amb una mitjana de 46 anys i de 8 països diferents, han conegut els principis i objectius de l’acció social que desenvolupa Càritas, així com el paper del voluntari, amb els seus drets i deures com a membres d’una entitat de voluntariat.

Aquestes sessions formatives i informatives són indispensables per a desenvolupar la tasca de voluntariat a Càritas amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats i interessos dels col·lectius més vulnerables.  En elles es dona molta importància a l’organització, coordinació i treball en equip de la mateixa institució

Segons els interessos, el perfil i la disponibilitat de la persona, així com les necessitats de voluntaris als diferents projectes, es decideix l’acció que cada un pot realitzar dins l’organització , i que pot ser des d’un treball al departament d’administració; suport al treball d’acollida i acompanyament des les parròquies; participació en projectes grupals o comunitaris (centres de distribució d’aliments, classes de llengua, reforç escolar, …); suport a l’àrea de formació i ocupació a l’àmbit de la docència…entre d’altres.

Càritas Mallorca té en l’actualitat 958 persones voluntàries, que formen part del total de 84.000 que hi ha a tota la Confederació de Càritas Espanyola. El voluntariat de Càritas és una persona que, des d’uns valors evangèlics, assumeix el compromís de transformar la realitat donant resposta a les necessitats, problemes  i interessos socials de les persones en situació de pobresa i exclusió. Una dedicació i compromís  indispensable per a desenvolupar la feina social de Càritas, i que des de l’entitat destacam i valoram de forma indiscutible.