Més de 64.000 persones en risc d’exclusió van trobar ocupació entre 2016 i 2019

Càritas, Creu Roja, ONCE i Secretariat Gitano presenten els objectius aconseguits des de 2016 amb el suport del Fons Social Europeu

Càritas Espanyola, Creu Roja, Fundació ONCE i Fundació Secretariat Gitano han presentat els objectius aconseguits entre 2016 i 2019 pel Programa Operatiu d’Inclusió Social i Economia Social (POISES), que aquestes quatre organitzacions desenvolupen conjuntament amb el finançament del Govern d’Espanya i del Fons Social Europeu.

L’acte ha comptat amb la presència de Magdalena Valerio, ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, a més dels quatre presidents de les organitzacions convocants: Javier Senent (Creu Roja), Manuel Bretón(Càritas), Pedro Puente (Fundació Secretariat Gitano) i Miguel Carballeda (Fundació ONCE).

Sota el lema «Inclusió i +», aquest esdeveniment s’ha convocat amb la voluntat de dotar de la màxima transparència al compromís que aquestes quatre entitats vénen desenvolupant des de l’any 2000, de la mà de la Comissió Europea i del Govern d’Espanya, per a articular oportunitats d’ocupació per les persones en risc d’exclusió social i poder transformar les seves vides.

Es pretén, així mateix, mostrar més enllà dels números quin és l’impacte real d’aquesta aposta per la inserció soci-laboral i posar en valor l’efecte multiplicador de les inversions per a l’ocupació quan aquestes es gestionen de manera personalitzada, especialitzada i pròxima a les persones que estan més allunyades del mercat de treball.

254.000 persones han millorat la seva ocupabilitat

Durant els últims quatre anys de vigència del POISES, les quatre organitzacions participants en el mateix han aconseguit avançar en el seu objectiu d’inserció laboral en haver acompanyat a 254.000 persones, de les quals 64.295 (52% dones i 48% homes) han aconseguit accedir a una ocupació i altres 35.065 han obtingut una qualificació laboral.

L’esforç econòmic destinat suma un total de 163.619.146 euros, dels quals 64,7 milions han estat gestionats per la Fundació ONCE, 41,6 per Càritas, 30,1 per Creu Roja i 27,1 per Fundació Secretariat Gitano.

Després de la projecció d’un vídeo on es recullen els principals resultats aconseguits des de 2016 en el marc del POISES i alguns testimoniatges de les persones beneficiàries, ha tingut lloc un col·loqui entre la ministra Valerio i quatre participants de les actuacions desenvolupades per cadascuna de les entitats en l’àmbit de la formació i la inserció laboral, al costat de representants de les empreses que han apostat per ells i elles.

L’acte va concloure amb les intervencions dels presidents de les quatre organitzacions i de la ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social.