Escola d’estiu d’infants a la barriada Son Dameto

És una de les activitats programades des de Càritas Mallorca per a l’atenció a menors, i que durant tot l’any inclou iniciatives d’acompanyament tant individuals com familiars. Al 2018 un total de 274 infants se varen beneficiar d’aquest programa d’atenció.

A la barriada de Son Dameto se desenvolupa 3 dies a la setmana de 9 a 13.30h l’escola d’estiu que organitza Càritas Mallorca a través del grup d’acció social de la Parròquia de Sant Pau i l’associació de veïns de la barriada.  Un total d’18 infants, organitzats en dos grups de 6 a 9 anys i de 10 a 12 anys, gaudeixen d’activitats i projectes lúdics a l’espai parroquial i a l’espai veïnal, on també hi ha temps de lectura i reforç escolar. Gràcies a la presència de joves monitors voluntaris, la coordinació d’una psicòloga de Càritas, i de diferents serveis del barri que han organitzat tallers per aquests col·lectius, s’està desenvolupat aquesta escola d’estiu des del passat mes de juliol i fins el 14 d’agost.

L’escola d’estiu de Son Dameto és una de les alternatives que desenvolupa Càritas per facilitar que persones amb una realitat de falta de recursos però que troben feina durant aquesta època estival, puguin conciliar la seva vida laboral i familiar. No és l’única opció que s’ofereix per part de l’entitat a aquest perfil de famílies que, amb l’aturada del curs escolar, necessiten alternatives per a els seus fills. Gràcies a l’acord amb altres entitats com Fundació Pere Tarrés, Patronat Obrer,o l’entitat Espiral,  que desenvolupen escoles d’estiu i campaments com el de Binicanella son també opcions per a aquestes famílies i on Càritas assumeix el cost de l’estància.

Les escoles d’estiu i els campaments són una de les opcions que ofereix l’entitat a infants de famílies amb una situació de risc d’exclusió, però durant la resta de l’any Càritas també impulsa, a través del programa d’Acció de Base, accions d’acompanyament a través d’una intervenció individual, familiar, grupal i comunitària a diferents nivells. Al 2018 el programa va atendre a 274 menors, a través de projectes específics  d’infància (15), projectes per a famílies (3), projectes per a adolescents (1) i  el servei d’atenció psicoterapèutic familiar.

Entre els projectes desenvolupats estan les ludoteques, tallers i espais familiars ; els reforços escolars als espais parroquials gràcies a la col·laboració de voluntariat;  el projecte de “Diguem Coses” de Ciutat Antiga on s’ofereix classes de català per a infants del barri i nouvinguts a l’espai Joana Barceló de Càritas. Un altre projecte de barri,  amb la col·laboració de diverses entitats, és l’Espai Obert que es desenvolupa a la barriada de Verge de Lluc, un espai social de Càritas on també setmanalment s’ofereix reforç escolar per infants de la barriada.

Des de Càritas Mallorca entenem que l’atenció als infants i al seu entorn familiar facilita la seva integració, millora les seves habilitats, crea vincles positius, i es desenvolupen com a persones més participatives i segures dins la societat.