Dia Internacional del Voluntariat: Un col·lectiu imparable disposat a seguir canviant el món

Càritas Mallorca se suma al manifest de la Plataforma del Voluntariat per reclamar que el voluntariat s’inclogui en l’agenda política

Càritas Mallorca ha participat a l’acte organitzat per la Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears ,a la qual pertany,  i que s’ha desenvolupat a la plaça del Mercat de Palma amb motiu de la celebració, aquest 5 de desembre del Dia Internacional del Voluntariat.Durant tot el matí s’han programat diferents activitats on han participat representants, professionals i persones voluntàries de diferents entitats de les Illes Balears, entre elles Càritas Mallorca. Taules rodones sobre  els projectes de captació de voluntariat, exposició de fotografia del primer concurs “Captura el voluntariat “ , així com la lectura del manifest per reivindicar el paper de tots els voluntaris com a motors del canvi social, són algunes de les activitats desenvolupades.

Manifest 5 de desembre

El voluntariat a Càritas respon a uns trets d’identitat, que poden resumir-se en aquests eixos:

– Compromès, que creu en el canvi social cap a una societat més justa.

– Actiu, que aporta a la societat no només des de les tasques realitzades, sinó també des de les actituds expressades.

– Capaç d’organitzar-se i participar des de respostes col·lectives davant l’individualisme preponderant.

– Coherent des de l’acció realitzada i que des d’aquí creix com a persona i com a cristià.

– Un voluntariat que plasma, a través de la seva participació, uns valors com la solidaritat, la gratuïtat, la igualtat …

– Amb disponibilitat per a l’acció i per a la formació, superant la barrera de la bona voluntat i promovent una acció de qualitat.

– En procés, amb motivacions molt diferents, que es va fent dia a dia per mitjà de la tasca, la formació i l’acompanyament.

L’acció de Càritas a Espanya no seria possible sense el treball compromès i gratuït dels voluntaris, que constitueixen el 94% dels recursos humans de tota la Confederació.

L’aportació que fan a les 70 Càritas Diocesanes de tots al país un total de 84.000 voluntaris i més de 5.000 treballadors remunerats fa possible oferir oportunitats de vides digna a més de 3 milions de persones vulnerables i en situació d’exclusió social a les quals s’ha acompanyat durant l’últim any dins i fora d’Espanya.

En els últims cinc any, el nombre de persones voluntàries vinculades a Càritas ha augmentat el 7,6% (gairebé 6.000 persones)