Crida a les empreses espanyoles a marcar la X amb finalitats socials en l’Impost de Societats

La CEOE acull l’acte ‘Empresa solidària, empresa extraordinària’ organitzat per la Plataforma del Tercer Sector i la Plataforma d’ONG d’Acció Social

El president de la CEOE, Antonio Garamendi, ha instat a les empreses espanyoles que marquin la X amb finalitats socials en l’Impost de Societats a més, les ha animat a ser proactives amb el desenvolupament sostenible i “amb tot allò que afecta a les persones”.

Així ho ha assegurat en l’acte ‘Empresa solidària, empresa extraordinària’, organitzat aquest dijous per la Plataforma del Tercer Sector (PTS) i la Plataforma d’ONG d’Acció Social (POAS) en el marc de la campanya que s’està duent a terme perquè les empreses coneguin la nova X de finalitats socials que podran marcar a partir de l’1 de juliol en el seu Impost de Societats, de manera totalment voluntària i sense cap cost.

Garamendi s’ha compromès amb el Tercer Sector a traslladar a les empreses de la CEOE el seu compromís i així ho farà, segons ha dit, en l’Assemblea General que se celebrarà dijous que ve, 4 de juliol.

El president de la Plataforma del Tercer Sector, Luciano Poyato, ha recordat que la iniciativa, que compleix un any des que es va aprovar, va ser promoguda per la Plataforma del Tercer Sector en un moment de dificultat econòmica general i en particular per a les organitzacions estatals del Tercer Sector d’Acció Social.

Poyato ha insistit que la nova X de l’Impost de Societats posa en relació directa al Tercer Sector amb l’àmbit empresarial i serveix per a “potenciar les aliances entre tots dos sectors en qüestions que, sent d’interès compartit, suposa un benefici per a l’interès general de la societat”.

Per part seva, el sotssecretari del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, Carlos Hernández Claverie, ha assegurat que la nova X de finalitats socials suposa un “enorme desenvolupament” per al Tercer Sector i, en definitiva, perquè la societat pugui avançar.

En aquest sentit, ha manifestat que el paper de les empreses és “essencial” per a aconseguir això i ha aplaudit que les companyies deixin enrere el seu paper de proveïdores per a prendre consciència que han de participar i contribuir al fet que el Tercer Sector es desenvolupi i pugui executar els programes socials.

REIAL DECRET

En relació a això, Hernández Claverie ha avançat algunes de les línies de treball a les quals es destinaran les primeres subvencions aconseguides a través d’aquesta mesura com és la sostenibilitat, la internacionalització, la recerca o la innovació i millora del Tercer Sector. A més, ha assegurat que, precisament, en això estan treball des del seu Ministeri per a abordar la regulació que és necessària per a poder plasmar aquestes finalitats en un Reial decret, que esperen estigui llest per a final d’any, per la qual cosa les primeres subvencions es duran a terme en la primavera de l’any 2020.

La presidenta de la Plataforma d’ONG d’Acció Social (POAS), Asunción Montero, ha estat l’encarregada de presentar la campanya ‘Empresa solidària, empresa extraordinària’ i ha donat a conèixer els materials que s’han treballat per a la mateixa i el vídeo promocional. En el seu discurs, Montero ha animat a les empreses assistents a convertir-se en “extraordinàries”. Entre elles destaca Cepyme, Feacem, CE Consulting Empresarial Carrefour, Nestlé, Banc Santander, Eulen, Cofares, Forética, ILUNION i Fundació PwC, entre altres.

ALIANÇA EMPRESARIAL I TERCER SECTOR

Durant a l’acte, s’ha posat de manifest la importància de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) i el compromís, tant empresarial com de la societat civil organitzada, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’Agenda 2030.

En aquest sentit, s’ha manifestat la directora de Fundació Solidaritat Carrefour, María Cid, qui ha recordat que Carrefour ha estat la primera empresa espanyola a adherir-se a la campanya per a marcar en el seu Impost de Societats la X amb finalitats socials. “Sens dubte aquesta mesura millorarà l’Estat del Benestar, del qual tots formem part”, ha dit.

Durant la ronda d’intervencions, el director general de Forética, Germán Granda, ha fet una crida perquè “cada vegada més empreses i organitzacions se sumin a aquesta potent iniciativa de col·laboració amb la societat civil” i ha destacat l‘important rol i la responsabilitat clau que aquestes tenen a l’hora de generar un impacte social positiu en el seu entorn amb les seves accions.

A més, la directora general de la Fundació PwC, Marta Colomina, ha destacat que el Tercer Sector, amb més de 30.000 entitats actives i dos milions de persones treballant, és “essencial” per al desenvolupament sostenible d’Espanya, i dins de les seves activitats, la recerca “és clau” per a invertir en el futur de les pròximes generacions.

Finalment, el director de RSC, Comunicació i Relacions Institucionals de ILUNION, Fernando Riaño, ha manifestat que “com a sector cal insistir en la perseverança per a donar a conèixer la X Solidària” i ha mostrat el suport de ILUNION a la mesura, dins del seu pla director que es basa en una economia inclusiva i una fiscalitat responsable.

La campanya ‘empreses solidàries, empreses extraordinàries’ dirigida a informar i sensibilitzar a les empreses perquè marquin la casella “empresa solidària” dedicada a finalitats socials en tributar per l’Impost de Societats, és coordinada per la Plataforma d’ONG d’Acció Social al costat de la Plataforma del Tercer Sector, i compta amb el suport de la Plataforma del Voluntariat d’Espanya, la Xarxa de Lluita contra la Pobresa i l’Exclusió Social en l’Estat Espanyol (EAPN-ÉS), el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), la Plataforma d’Infància i la Coordinadora d’ONG per al Desenvolupament-Espanya.