Càritas Mallorca, punt d’atenció per a persones que pateixen situacions de xenofòbia

Càritas Mallorca, punt  d’atenció per a persones que pateixen situacions de xenofòbia

La Xarxa Stop Racisme, formada per diferents entitats socials entre elles Càritas Mallorca, ha iniciat una campanya per a denunciar els casos de xenofòbia. Cartells de Stop Racisme penjats a diferents espais de Càritas,  recorden que en aquest lloc s’assessora i aten, a traves de diferents recursos, a les persones que han patit o pateixen algun cas de discriminació.

La Xarxa té com a objectiu l’atenció i sensibilització per a avançar cap a una societat intercultural i igualitària. L’objectiu d’aquesta xarxa es:

• Detectar els casos de racisme i xenofòbia que es produeixen en qualsevol àmbit.
  • Atendre a les persones que hagin estat víctimes de racisme i xenofòbia.
  • Sensibilitzar a la ciutadania per avançar cap a una societat intercultural que respongui als reptes de la diversitat d’una forma dialogant, constructiva i inclusiva.

Les entitats de la xarxa varen iniciar al 2007 una sèrie de reunions i trobades que al llarg d’aquests anys ha donat fruit  a diverses formacions així com l’elaboració de material, com la Guia de Serveis d’Assistència en situacions de discriminació i l’elaboració d’un protocol per a coordinar l’atenció en els casos de situacions de discriminació, racisme i xenofòbia a Palma.