Càritas Mallorca participa amb la reforestació d’un terreny a Palma propietat d’Endesa

El projecte se va iniciar fa un any a un terreny devora les instal·lacions d’Endesa a Sant Joan de Déu, i la zona ANEI (Àrea Natural d’Especial Interès) d’es Carnatge a Palma

La Fundació Endesa, la Conselleria de Medi Ambient de les Illes Balears i Càritas Mallorca han dut a terme la rehabilitació i reforestació d’una franja de terreny de 3.951 metres quadrats, propietat d’Endesa. Aquest terreny està situat a les instal·lacions que la companyia té a Sant Joan de Déu, i la zona ANEI (Àrea Natural d’Especial Interès) del Carnatge a Palma.

El director de Càritas Mallorca, Sebastià Serra, la directora de projectes de Fundació Endesa, Begoña Muñoz de Verger, i el director general d’Endesa a Balears, Martí Ribas, acompanyats dels col·laboradors del projecte, han visitat la zona.

Després de molts mesos de disseny i planificació, Fundació Endesa, la Direcció General d’Endesa a Balears i Càritas Mallorca varen iniciar el passat mes d’abril de l’any passat el projecte “Bosc Fundació Endesa” al terreny d’es Carnatge. Aquesta actuació, planificada per 2 anys, se va iniciar amb la plantació d’espècies com la Savina i el Pi a més d’espècies típiques de la zona com el lliri de mar o el ginebró entre altres. Durant 7 dies se va realitzar la plantació dels arbres, una feina intensa desenvolupada per un grup de participants de  l’àrea de formació i ocupació de Càritas Mallorca.

La Conselleria de Medi ambient és la que s’ està encarregant del manteniment adequat del viver, on ja s’ha implantat un sistema de rec i s’ha fet una reposició de més arbrers. Per al desenvolupament d’aquest projecte la Fundació Endesa ha comptat amb l’assessorament de l’enginyer tècnic agrícola, Pedro Led López, expert en actuacions d’aquest tipus.

Aquest projecte  ha estat possible gràcies a la col·laboració en matèria de biodiversitat, paisatge i gestió de recursos forestals del Govern Balear, l’equip de treball que ha aportat Càritas Mallorca i l’aportació econòmica de 14.252 euros Fundació Endesa.