Campanya de Nadal per fomentar el Comerç Just

Des del dia 1 fins al 28 de desembre s’han organitzat activitats diverses i sortejos de cistelles de productes de comerç just per fomentar el consum responsable i de justícia social

Les entitats que conformen el Grup de Comerç Just de les Illes Balears, juntament amb la Direcció General de Cooperació de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació han presentat el programa d’actes que enceta la campanya nadalenca per recordar les conseqüències del nostre consum i premiar els consumidors responsables.

Entre les activitats programades està la de Càritas Mallorca el dissabte 15 de desembre a la botiga de Sant Felip Neri de Palma. A partir de les 11h hi haurà la lectura  d’un contacontes per els més petis, hi haurà també un taller infantil d’adorns de Nadal reciclats, també està previst una xocolatada i com a component musical la participació d’una batucada.

Durant la presentació d’aquesta campanya, s’ha recordat que per Nadal i durant tot l’any, el nostre consum i les nostres compres repercuteixen sobre la vida de milions de persones. Molts dels productes que consumim habitualment han estat produïts a països d’Àsia, Àfrica i Amèrica llatina, on els treballadors reben sous molt baixos i no tenen drets laborals, i on els productors locals s’empobreixen cada vegada més per les polítiques empresarials dels països del Nord, que cerquen el màxim benefici a qualsevol preu.Amb el Comerç Just, cada petit gest es multiplica. Per això, des del dia 1 al dia 28 de desembre, cada 10 euros de compra a les botigues de comerç just es poden convertir en 100 €. A qualsevol de les botigues de comerç just de Deixalles (a Palma i Eivissa), Oxfam Intermon (Palma), Fundación Vicente Ferrer (Palma i Ciutadella), Finestra al Sud (Inca), Càritas Mallorca (Palma), Càritas Menorca (Maó) Shikamoo (Llucmajor), Casal de la Pau- S’altra Senalla (Manacor), S’Altra Senalla (Palma) i S’Altra Senalla Menorca (Maó i Alaior), per cada 10 euros de compra, es donarà una butlleta per participar en el sorteig d’una de les 7 cistelles de productes de comerç just, valorades en 100 euros cada una que sortejarà cada una de les entitats. Aquest sorteig vol incidir sobre la importància i repercussions de les nostres compres en aquesta època de consum que s’acosta, a més de premiar els actes de consum responsables, com són les compres de comerç just.

Amb el suport de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, també s’han organitzat diversos actes festius al voltant de les botigues de comerç just per fer una crida a nous consumidors conscients. Aquestes activitats volen recordar què és el comerç just i l’alternativa que representa al sistema de comerç tradicional, que beneficia els productors (garanteix els seus drets i una qualitat de vida digna) els consumidors (ens ofereix productes de qualitat) i el medi ambient, que és de tots.

Activitats lúdiques per donar a conèixer el comerç just.

Les entitats han organitzat diversos actes festius al voltant de les botigues de comerç just per fer una crida a nous consumidors conscients. Aquestes activitats volen recordar què és el comerç just i l’alternativa que representa al sistema de comerç tradicional, que beneficia els productors (garanteix els seus drets i una qualitat de vida digna) els consumidors (ens ofereix productes de qualitat) i el medi ambient, que és de tots.

L’agenda d’activitats és aquesta:

Dimecres, 5 de desembre
*A les 16h. Inauguració mural d’art urbà a Inca. Finestra al Sud, s’Altra Senalla

Dimarts 12 de desembre
*Showcooking Solidari, dia 12 de desembre a les 19.00 hores, a L’Aula de cuina Antòni Cardona (Cooperativa de consum San Crispin a Alaior).
El/la cuiner/a serà de l’Associació Fra Rotger

Dijous 13 de desembre
*Animació infantil i degustació a Deixalles Eivissa

Divendres 14 de desembre