Ampliam la xarxa de voluntariat

Càritas Mallorca incorpora 27 noves persones voluntàries als projectes de l’entitat. Aposta també per la formació contínua i específica del voluntariat que ja col·labora a diferents projectes

Des de Càritas Mallorca continuam ampliant el nombre de persones que formen part de la seva xarxa de voluntariat amb 27 noves incorporacions. Aquestes persones varen participar al mes d’agost i d’octubre a la formació inicial de voluntariat que es dugué a terme en 4 cursos diferents, i que ara s’incorporen als projectes que l’entitat té en marxa. Algunes de les tasques a les quals s’han incorporat són l’atenció a les botigues solidàries; suport administratiu i registre informàtic; classes de castellà i anglès per a persones migrants; suport a activitats formatives; als tallers prelaborals; i activitats d’habilitats amb dones, entre d’altres. També està pendent la incorporació de persones a projectes de suport formatiu per a menors i treball en família.

La formació inicial duta a terme el mes d’octubre fou de 23 persones,  19 dones i 4 homes,  amb una mitjana de 51 anys i majoritàriament amb formació universitària. En aquesta formació de 6 hores distribuïdes en dos mòduls, se’ls ha donat formació i informació sobre el Model d’Acció Social i el Marc d’Intervenció de Càritas, així com el paper del voluntariat al si de l’entitat i els projectes que en formen part .

Per altra banda al mes d’octubre s’ha reprès la formació específica i contínua de voluntariat de Càritas que ja desenvolupa la seva tasca a les botigues de Càritas. La formació específica ha estat entorn a l’Economia Social i Solidària que es promou en aquests espais solidaris.

A més , en aquest inici de curs s’ha constituït un nou Equip de Voluntariat a Càritas Mallorca format per 3 persones voluntàries i la coordinació d’una treballadora social que s’encarregaran de coordinar i  dinamitzar la feina  dels diferents equips on participen voluntaris,  així com la coordinació i formació amb la Confederació de Càritas Espanyola.

La tasca social, d’acompanyament i suport als col·lectius més vulnerables de la societat que desenvolupa Càritas, no seria una realitat sense la dedicació i el compromís de totes les persones voluntàries que formen part de l’entitat.